Diakonie

Pečovatelská služba

Pečovatelská služba poskytuje pomoc a podporu seniorům, dospělým lidem se zdravotním postižením nebo chronickým onemocněním a rodinám s dětmi v činnostech, které sami nezvládají z důvodu snížené soběstačnosti. Pomoc a podporu nabízí v přirozeném prostředí a týká se péče o vlastní osobu, o domácnost a využívání dalších služeb.
  • Pomůžeme zvládnout běžné úkony při péči o vlastní osobu, což konkrétně znamená pomoc a podporu při podávání jídla a pití; při oblékání a svlékání (i speciálních pomůcek); při pohybu a orientaci ve vnitřních prostorech; při přesunování se na lůžko nebo invalidní vozík
  • Pomůžeme s hygienou; se základní péčí o vlasy a nehty; s používáním toalety.
  • Pracovníci služby mohou přivézt oběd a také mohou pomoci s nachystáním jídla a jeho podáváním.
  • Součástí služby je pomoc při zajištění chodu domácnosti, což obsahuje pomoc při úklidu, pomoc se zajišťováním velkého úklidu; donášku vody; topení v kamnech, přípravu topiva a základní údržbu kamen; zajišťování běžných denních nebo velkých nákupů; praní a žehlení osobního i ložního prádla.
  • Také doprovázíme dospělé do školy, zaměstnání, k lékařům, na úřady a děti do školy a k lékařům.
Vrbenská 803, 757 01 Valašské MeziříčíPo – pá7:00 – 15:30
J. K. Tyla 418, 757 01 Valašské MeziříčíSt8:00 – 15:00 nebo po telefonické domluvě

V uvedenou dobu je k dispozici osobně v kanceláři nebo na telefonu v terénu pracovník kompetentní k poskytování informací o službě, k jejímu sjednávání a k poskytování sociálního poradenství.

Po – pá6:00 – 22:00
So, ne, svátky6:00 – 22:00

Služba je nabízena ve Valašském Meziříčí, jeho místních částech – Bynina, Hrachovec, Juřinka, Lhota u Choryně, Podlesí a v následujících obcích: Jasenice, Jarcová, Krhová, Lešná, Lhotka nad Bečvou, Malá Lhota, Mikulůvka, Mštěnovice, Oznice, Poličná, Perná, Příluky, Střítež nad Bečvou, Velká Lhota, Veselá, Vysoká, Zašová.

Kontakt - Vojtěška Kopecká
Bc. Vojtěška Kopecká sociální pracovnice pečovatelské službyv.kopecka@diakonievm.cz+420 730 190 738
Kontakt - Klára Stavárková
Bc. Klára Stavárková sociální pracovnice pečovatelské služby a koordinátorka projektu Inovativní formy sdílené péčestavarkova@diakonievm.cz+420 734 881 964
Kontakt - Veronika Martináková,
Mgr. Veronika Martináková, DiS.vedoucí úseku podpory domácí péče a vedoucí pečovatelské službymartinakova@diakonievm.cz+420 730 190 780
Název dokumentuKategorieOdkaz na stažení
Informace o zpracování osobních údajůChráněné bydlení JOHANNESS, Odlehčovací služby - terénní, Ostatní, Pečovatelská službaStáhnout
Informační letákPečovatelská službaStáhnout
Žádost o poskytnutí pečovatelské službyPečovatelská službaStáhnout
Stanovení úhrad za poskytované služby_Pečovatelská službaPečovatelská službaStáhnout
Stanovení úhrad za poskytované služby_Doplňkové službyChráněné bydlení JOHANNESS, Denní stacionář Dobromysl, Domov se zvláštním režimem, Hospic CITADELA, Odlehčovací služby - pobytové, Odlehčovací služby - terénní, Osobní asistence, Pečovatelská služba, Sociální služby poskytované ve zdravotnických zařízeních lůžkové péčeStáhnout
Veřejný závazek

Posláním pečovatelské služby je poskytovat pomoc a podporu seniorům, dospělým lidem se zdravotním postižením nebo chronickým onemocněním a rodinám s dětmi v činnostech, které sami nezvládají z důvodu snížené soběstačnosti. Pomoc a podpora je nabízena v přirozeném prostředí a týká se péče o vlastní osobu, o domácnost a využívání dalších služeb.

Služba je nabízena ve Valašském Meziříčí, jeho místních částech – Bynina, Hrachovec, Juřinka, Lhota u Choryně, Podlesí a v následujících obcích: Jasenice, Jarcová, Krhová, Lešná, Lhotka nad Bečvou, Malá Lhota, Mikulůvka, Mštěnovice, Oznice, Poličná, Perná, Příluky, Střítež nad Bečvou, Velká Lhota, Veselá, Vysoká, Zašová.

  • Klient zůstane ve svém přirozeném prostředí, dokud to jeho situace umožní.
  • Klient je schopen s podporou služby vykonávat činnosti, které sám nezvládne nebo nezajistí.
  • Klient má prostřednictvím péče zajištěné běžné potřeby, které si není schopen zabezpečit s ohledem na svůj věk či zdravotní stav.
  • Klient si díky podpoře služby vyřídí záležitosti každodenního života, a je v kontaktu s okolím.

Cílovou skupinou jsou dospělí lidé, kteří z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení potřebují pomoc druhé osoby v péči o sebe nebo o domácnost, a také rodiny s dětmi, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby:

  • Senioři
  • Osoby s chronickým onemocněním
  • Osoby se zdravotním postižením
  • Osoby s chronickým duševním onemocněním
  • Osoby s tělesným postižením
  • Osoby se sluchovým postižením
  • Osoby se zrakovým postižením
  • Osoby s mentálním postižením
  • Osoby s kombinovaným postižením
  • Osoby s jiným zdravotním postižením
  • Rodiny s dítětem/dětmi.
  • Respektování vůle a oprávněných potřeb klienta – klient si z nabídky služeb vybírá rozsah péče a způsob, jakým chce, aby mu péče byla poskytována.
  • Rovnocenný přístup – ke všem klientům přistupujeme bez rozdílu a jednáme s nimi důstojně a s úctou.
  • Individuální přístup – službu přizpůsobujeme potřebám klienta.
  • Respektování soukromí – službu poskytujeme s ohledem na podmínky a způsob života klienta.

Služba pomáhá klientovi se zabezpečením potřeb v těchto oblastech:

1. Zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu

  • Pracovník pomáhá klientovi s doprovodem ke stolu, přípravou stravy a pití a donesením ke stolu.
  • Pracovník pomáhá s přichystáním a donáškou jídla a pití k lůžku.
  • Pracovník pomáhá s nachystáním vhodného oblečení, oblékáním a svlékáním oděvů, obouváním, vyzouváním, nasazováním protéz, navlečením kompresivních punčoch a dalších pomůcek.
  • Pracovník pomáhá při pohybu v domácnosti.
  • Pracovník pomáhá s přesunem na lůžko nebo vozík.
2. Pomoc při osobní hygieně

  • Pracovník podle schopností klienta s hygienou pomůže nebo ji provede.
  • Pracovník pomáhá s osobní hygienou v koupelně, vaně, sprše nebo na lůžku.
  • Pracovník pomáhá klientovi péčí s o ústa, oči, uši.
  • Pracovník pomáhá se základní péči o vlasy (umytí, vysušení, učesání).
  • Pracovník pomáhá se základní péči o nehty (ostříhání, zapilování nehtů na rukou). Péči o nehty na nohou neprovádíme.
  • Pracovník pomáhá s doprovodem na toaletu, pomáhá s použitím toaletního křesla nebo podložní mísy, včetně vynesení a vyčištění.
  • Pracovník pomáhá s výměnou inkontinentních pomůcek.
3. Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy

  • Pracovník může pomoc zajistit stravu, která odpovídá běžnému způsobu stravování klienta a jeho dietním potřebám.
  • Pomoc při přípravě jídla a pití
    • Pracovník přichystá jídlo klientovi buď samostatně, nebo mu s přípravou pomáhá. Záleží na schopnostech klienta.
    • Pracovník pomáhá při přípravě čaje, kávy, nebo jiných nápojů podle potřeby klienta.
  • Příprava a podání jídla a pití
    • Pracovník jídlo a pití připraví přímo u klienta v domácnosti.
    • Při přípravě jídla a pití pracovní používá nádobí a spotřebiče klienta.
    • Pracovník pomáhá s doprovodem ke stolu nebo jídlo a pití přinese k lůžku.
  • Dovoz nebo donáška jídla
    • Dovoz nebo donášku jídla pomáháme zajistit klientům, kteří nemají možnost si stravu zajistit dostupným komerčním dovozcem jídla.
4. Zajištění chodu domácnosti

  • Běžný úklid a údržba domácnosti
    • Tento úkon zahrnuje drobný úklid a údržbu domácnost, tj. setření podlahy, vyluxování, umytí sanitárního zařízení, setření prachu aj. Na všech činnostech se podílí a zapojuje se do nich klient. Pracovník mu pomáhá. Úklid se provádí úklidovými prostředky klienta.
  • Pomoc při zajištění velkého úklidu domácnosti
    • Pracovník pomůže zajistit klientovi kontakty na externí komerční firmy, které provádí úklidy, případně tuto službu dle přání a schopností klienta zprostředkuje.
  • Donáška vody
    • Tento úkon je poskytován pouze v případě náhradního zásobování vodou z důvodu havárie dodávky vody nebo u klientů, kteří nemají do objektu zaveden vodovod. Klientovi je doneseno nezbytné množství pro pokrytí potřeb pro vaření, opláchnutí nádobí, základní hygienu a splachování WC.
  • Topení v kamnech
    • Úkon zahrnuje donášku uhlí a dříví do domácnosti klienta. Drobné dříví může pracovník nasekat. Před topením v kamnech musí být pracovnice důkladně seznámena s jejich obsluhou. Údržbou topných zařízení je myšleno základní očištění povrchu, vymetení a vynesení popela.
  • Běžné nákupy a pochůzky
    • Jedná se o nákupy základních potravin a jiných drobností, potřebných v domácnosti klienta.
  • Velký nákup
    • Jedná se o větší, těžší nákup, trvanlivé zásoby, drogerie, ošacení.
  • Praní a žehlení osobního a ložního prádla
    • Pracovník klientovo osobní prádlo vloží do pračky a zapne ji. Po vyprání vypne pračku a prádlo pověsí na místo, které klient používá. Pokud se jedná o větší množství prádla pracovník zajistí a předá klientovi kontakty na externí komerční firmy, popř. zprostředkuje zajištění tohoto úkonu.
5. Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím.

  • Pracovník pomáhá klientovi při doprovodu do školy, školského zařízení, k lékaři, do zaměstnání, na zájmové a volnočasové aktivity, na úřady a jiné navazující sociální služby.
  • Pracovník pomáhá klientovi, aby byl v kontaktu se společenským prostředím a mohl se realizovat podle svých potřeb.
6. Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

  • Pracovník pomáhá klientovi při komunikaci (osobní, telefonické nebo elektronické) s úřady a institucemi. Jedná se o podporu při vyřizování jejich záležitostí a pomoc při vyplňování formulářů, při přípravě písemných žádostí, dopisů, vyplňování tiskopisů. Nejedná se o poskytování právního a odborného poradenství.
  • Pracovník pomáhá klientovi při vyplňování jídelních lístků, objednávání a odhlašování obědů, asistence při objednávání služeb (lékař/kadeřnice/pedikérka apod.), objednávky léků a dalšího zboží, pomoc s užíváním technologií (telefon, počítač, internet), vyřizování korespondence.
  • Pracovník pomáhá klientovi v péči o zdraví a zajištění bezpečí, např. formou zprostředkování poradenství vhodného použití kompenzačních pomůcek.
  • Sociální pracovník pomáhá zájemci o péči, klientovi v rámci základního sociálního poradenství i v oblasti vyřízení sociálních dávek, pomáhá klientovi v orientaci, co se týče finančního zabezpečení a dále nabízí možnost zprostředkování využití kompenzačních a rehabilitačních pomůcek, např. poradí ohledně úpravy prostředí kde klient žije, předává kontakty na návazné sociální služby a tím mu pomáhá řešit jeho nepříznivou sociální situaci.

7. Pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí
  • Pracovník navštíví klienta v domácnosti, při které dojde ke kontrole klienta a stavu domácnosti, případně zjištění potřeb.
  • Pracovník podporuje klienta v denní struktuře, pomáhá mu v orientaci v částech dne a při vykonávaní aktivit klienta, tak aby bylo zajištěno jejich bezpečné provádění. Pracovník dohlédne, zda má klient nachystanou snídani, provedl osobní hygienu, má vhodné oblečení.
  • V rámci úkonu může být proveden dohled při užití léků nebo při měření tlaku/krevního cukru. Pracovník není oprávněn provádět ošetřovatelské úkony, dávkovat léky nebo kontrolovat správnost nachystaných léků.
  • Dohled je možno realizovat i mimo bydliště klienta jako součást doprovodu klienta kromě doprovázení na instituce, do obchodů, veřejných služeb aj.
Po – pá6:00 – 15:30 11 klientů v jeden okamžik
15:30 – 22:002 klienti v jeden okamžik
So, ne, svátky 6:00 – 22:00 1 klient v jeden okamžik
Počet sociálních pracovníků2
Počet pečovatelů15
Financování služby

Na úhradu služby lze využít příspěvek na péči. Rádi Vám poradíme, jak si jej vyřídit.

Služba je financována z „Programu pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje k zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2024″. A z „Programu pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje pro sociální služby na území Zlínského kraje pro rok 2024 – část A“. Na financování služby se dále podílí Město Valašské Meziříčí a Dobrovolný svazek obcí Mikroregion Valašskomeziříčsko-Kelečsko.

Projekt “Inovativní formy sdílené péče ve Valašském Meziříčí”

Registrační číslo: CZ.03.02.02/00/22_014/0000413

Anotace projektu:
Projekt řeší komplexně výkon sociální služby – pečovatelské služby dle § 40 zákona č. 108/2006, o sociálních službách v organizaci Diakonie Valašské Meziříčí, která působí na území ORP Valašské Meziříčí, čímž reaguje na dlouhodobou akutní nedostatečnou kapacitu služby. Cílem projektu je rozšíření pečovatelské služby a zavedení inovativní formy sdílené péče v bytech zvláštního určení spočívající v okamžité dostupnosti kontaktu, získání poradenství a výkonu pečovatelské služby přímo v daném místě.

Projekt “Inovativní formy sdílené péče ve Valašském Meziříčí” je spolufinancován Evropskou unií.

Název dokumentuKategorieOdkaz na stažení
Vstupní evaluační zpráva - licenceInovativní formy sdílené péče ve Valašském MeziříčíStáhnout