S čím Vám můžeme pomoci
- Pomůžeme zvládnout běžné úkony při péči o vlastní osobu, což konkrétně znamená pomoc a podporu při podávání jídla a pití; při oblékání a svlékání (i speciálních pomůcek); při pohybu a orientaci ve vnitřních prostorech; při přesunování se na lůžko nebo invalidní vozík
- Pomůžeme s hygienou; se základní péčí o vlasy a nehty; s používáním toalety.
- Pracovníci služby mohou přivézt oběd a také mohou pomoci s nachystáním jídla a jeho podáváním.
- Součástí služby je pomoc při zajištění chodu domácnosti, což obsahuje pomoc při úklidu, pomoc se zajišťováním velkého úklidu; donášku vody; topení v kamnech, přípravu topiva a základní údržbu kamen; zajišťování běžných denních nebo velkých nákupů; praní a žehlení osobního i ložního prádla.
- Také doprovázíme dospělé do školy, zaměstnání, k lékařům, na úřady a děti do školy a k lékařům.
Poskytování služby
Poradenství, jednání se zájemci o službu
Vrbenská 803, 757 01 Valašské Meziříčí | Po – pá | 7:00 – 15:30 |
J. K. Tyla 418, 757 01 Valašské Meziříčí | St | 8:00 – 15:00 nebo po telefonické domluvě |
V uvedenou dobu je k dispozici osobně v kanceláři nebo na telefonu v terénu pracovník kompetentní k poskytování informací o službě, k jejímu sjednávání a k poskytování sociálního poradenství.
Poskytování služby v domácnostech klientů
Po – pá | 6:00 – 22:00 |
So, ne, svátky | 6:00 – 22:00 |
Služba je nabízena ve Valašském Meziříčí, jeho místních částech – Bynina, Hrachovec, Juřinka, Lhota u Choryně, Podlesí a v následujících obcích: Jasenice, Jarcová, Krhová, Lešná, Lhotka nad Bečvou, Malá Lhota, Mikulůvka, Mštěnovice, Oznice, Poličná, Perná, Příluky, Střítež nad Bečvou, Velká Lhota, Veselá, Vysoká, Zašová.
Kontaktujte nás
Dokumenty ke stažení
Název dokumentu | Kategorie | Odkaz na stažení |
---|---|---|
Informace o zpracování osobních údajů | Chráněné bydlení JOHANNESS, Odlehčovací služby - terénní, Ostatní, Pečovatelská služba | Stáhnout |
Informační leták | Pečovatelská služba | Stáhnout |
Žádost o poskytnutí pečovatelské služby | Pečovatelská služba | Stáhnout |
Stanovení úhrad za poskytované služby_Pečovatelská služba | Pečovatelská služba | Stáhnout |
Stanovení úhrad za poskytované služby_Doplňkové služby | Chráněné bydlení JOHANNESS, Denní stacionář Dobromysl, Domov se zvláštním režimem, Hospic CITADELA, Odlehčovací služby - pobytové, Odlehčovací služby - terénní, Osobní asistence, Pečovatelská služba, Sociální služby poskytované ve zdravotnických zařízeních lůžkové péče | Stáhnout |
Veřejný závazek
Poslání služby
Posláním pečovatelské služby je poskytovat pomoc a podporu seniorům, dospělým lidem se zdravotním postižením nebo chronickým onemocněním a rodinám s dětmi v činnostech, které sami nezvládají z důvodu snížené soběstačnosti. Pomoc a podpora je nabízena v přirozeném prostředí a týká se péče o vlastní osobu, o domácnost a využívání dalších služeb.
Územní působnost služby
Služba je nabízena ve Valašském Meziříčí, jeho místních částech – Bynina, Hrachovec, Juřinka, Lhota u Choryně, Podlesí a v následujících obcích: Jasenice, Jarcová, Krhová, Lešná, Lhotka nad Bečvou, Malá Lhota, Mikulůvka, Mštěnovice, Oznice, Poličná, Perná, Příluky, Střítež nad Bečvou, Velká Lhota, Veselá, Vysoká, Zašová.
Cíle služby
- Klient zůstane ve svém přirozeném prostředí, dokud to jeho situace umožní.
- Klient je schopen s podporou služby vykonávat činnosti, které sám nezvládne nebo nezajistí.
- Klient má prostřednictvím péče zajištěné běžné potřeby, které si není schopen zabezpečit s ohledem na svůj věk či zdravotní stav.
- Klient si díky podpoře služby vyřídí záležitosti každodenního života, a je v kontaktu s okolím.
Cílová skupina služby
Cílovou skupinou jsou dospělí lidé, kteří z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení potřebují pomoc druhé osoby v péči o sebe nebo o domácnost, a také rodiny s dětmi, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby:
- Senioři
- Osoby s chronickým onemocněním
- Osoby se zdravotním postižením
- Osoby s chronickým duševním onemocněním
- Osoby s tělesným postižením
- Osoby se sluchovým postižením
- Osoby se zrakovým postižením
- Osoby s mentálním postižením
- Osoby s kombinovaným postižením
- Osoby s jiným zdravotním postižením
- Rodiny s dítětem/dětmi.
Zásady
- Respektování vůle a oprávněných potřeb klienta – klient si z nabídky služeb vybírá rozsah péče a způsob, jakým chce, aby mu péče byla poskytována.
- Rovnocenný přístup – ke všem klientům přistupujeme bez rozdílu a jednáme s nimi důstojně a s úctou.
- Individuální přístup – službu přizpůsobujeme potřebám klienta.
- Respektování soukromí – službu poskytujeme s ohledem na podmínky a způsob života klienta.
Způsob, jakým poskytujeme službu
Služba pomáhá klientovi se zabezpečením potřeb v těchto oblastech:
1. Zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- Pracovník pomáhá klientovi s doprovodem ke stolu, přípravou stravy a pití a donesením ke stolu.
- Pracovník pomáhá s přichystáním a donáškou jídla a pití k lůžku.
- Pracovník pomáhá s nachystáním vhodného oblečení, oblékáním a svlékáním oděvů, obouváním, vyzouváním, nasazováním protéz, navlečením kompresivních punčoch a dalších pomůcek.
- Pracovník pomáhá při pohybu v domácnosti.
- Pracovník pomáhá s přesunem na lůžko nebo vozík.
2. Pomoc při osobní hygieně
- Pracovník podle schopností klienta s hygienou pomůže nebo ji provede.
- Pracovník pomáhá s osobní hygienou v koupelně, vaně, sprše nebo na lůžku.
- Pracovník pomáhá klientovi péčí s o ústa, oči, uši.
- Pracovník pomáhá se základní péči o vlasy (umytí, vysušení, učesání).
- Pracovník pomáhá se základní péči o nehty (ostříhání, zapilování nehtů na rukou). Péči o nehty na nohou neprovádíme.
- Pracovník pomáhá s doprovodem na toaletu, pomáhá s použitím toaletního křesla nebo podložní mísy, včetně vynesení a vyčištění.
- Pracovník pomáhá s výměnou inkontinentních pomůcek.
3. Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
- Pracovník může pomoc zajistit stravu, která odpovídá běžnému způsobu stravování klienta a jeho dietním potřebám.
- Pomoc při přípravě jídla a pití
- Pracovník přichystá jídlo klientovi buď samostatně, nebo mu s přípravou pomáhá. Záleží na schopnostech klienta.
- Pracovník pomáhá při přípravě čaje, kávy, nebo jiných nápojů podle potřeby klienta.
- Příprava a podání jídla a pití
- Pracovník jídlo a pití připraví přímo u klienta v domácnosti.
- Při přípravě jídla a pití pracovní používá nádobí a spotřebiče klienta.
- Pracovník pomáhá s doprovodem ke stolu nebo jídlo a pití přinese k lůžku.
- Dovoz nebo donáška jídla
- Dovoz nebo donášku jídla pomáháme zajistit klientům, kteří nemají možnost si stravu zajistit dostupným komerčním dovozcem jídla.
4. Zajištění chodu domácnosti
- Běžný úklid a údržba domácnosti
- Tento úkon zahrnuje drobný úklid a údržbu domácnost, tj. setření podlahy, vyluxování, umytí sanitárního zařízení, setření prachu aj. Na všech činnostech se podílí a zapojuje se do nich klient. Pracovník mu pomáhá. Úklid se provádí úklidovými prostředky klienta.
- Pomoc při zajištění velkého úklidu domácnosti
- Pracovník pomůže zajistit klientovi kontakty na externí komerční firmy, které provádí úklidy, případně tuto službu dle přání a schopností klienta zprostředkuje.
- Donáška vody
- Tento úkon je poskytován pouze v případě náhradního zásobování vodou z důvodu havárie dodávky vody nebo u klientů, kteří nemají do objektu zaveden vodovod. Klientovi je doneseno nezbytné množství pro pokrytí potřeb pro vaření, opláchnutí nádobí, základní hygienu a splachování WC.
- Topení v kamnech
- Úkon zahrnuje donášku uhlí a dříví do domácnosti klienta. Drobné dříví může pracovník nasekat. Před topením v kamnech musí být pracovnice důkladně seznámena s jejich obsluhou. Údržbou topných zařízení je myšleno základní očištění povrchu, vymetení a vynesení popela.
- Běžné nákupy a pochůzky
- Jedná se o nákupy základních potravin a jiných drobností, potřebných v domácnosti klienta.
- Velký nákup
- Jedná se o větší, těžší nákup, trvanlivé zásoby, drogerie, ošacení.
- Praní a žehlení osobního a ložního prádla
- Pracovník klientovo osobní prádlo vloží do pračky a zapne ji. Po vyprání vypne pračku a prádlo pověsí na místo, které klient používá. Pokud se jedná o větší množství prádla pracovník zajistí a předá klientovi kontakty na externí komerční firmy, popř. zprostředkuje zajištění tohoto úkonu.
5. Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím.
- Pracovník pomáhá klientovi při doprovodu do školy, školského zařízení, k lékaři, do zaměstnání, na zájmové a volnočasové aktivity, na úřady a jiné navazující sociální služby.
- Pracovník pomáhá klientovi, aby byl v kontaktu se společenským prostředím a mohl se realizovat podle svých potřeb.
6. Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- Pracovník pomáhá klientovi při komunikaci (osobní, telefonické nebo elektronické) s úřady a institucemi. Jedná se o podporu při vyřizování jejich záležitostí a pomoc při vyplňování formulářů, při přípravě písemných žádostí, dopisů, vyplňování tiskopisů. Nejedná se o poskytování právního a odborného poradenství.
- Pracovník pomáhá klientovi při vyplňování jídelních lístků, objednávání a odhlašování obědů, asistence při objednávání služeb (lékař/kadeřnice/pedikérka apod.), objednávky léků a dalšího zboží, pomoc s užíváním technologií (telefon, počítač, internet), vyřizování korespondence.
- Pracovník pomáhá klientovi v péči o zdraví a zajištění bezpečí, např. formou zprostředkování poradenství vhodného použití kompenzačních pomůcek.
- Sociální pracovník pomáhá zájemci o péči, klientovi v rámci základního sociálního poradenství i v oblasti vyřízení sociálních dávek, pomáhá klientovi v orientaci, co se týče finančního zabezpečení a dále nabízí možnost zprostředkování využití kompenzačních a rehabilitačních pomůcek, např. poradí ohledně úpravy prostředí kde klient žije, předává kontakty na návazné sociální služby a tím mu pomáhá řešit jeho nepříznivou sociální situaci.
7. Pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí
- Pracovník navštíví klienta v domácnosti, při které dojde ke kontrole klienta a stavu domácnosti, případně zjištění potřeb.
- Pracovník podporuje klienta v denní struktuře, pomáhá mu v orientaci v částech dne a při vykonávaní aktivit klienta, tak aby bylo zajištěno jejich bezpečné provádění. Pracovník dohlédne, zda má klient nachystanou snídani, provedl osobní hygienu, má vhodné oblečení.
- V rámci úkonu může být proveden dohled při užití léků nebo při měření tlaku/krevního cukru. Pracovník není oprávněn provádět ošetřovatelské úkony, dávkovat léky nebo kontrolovat správnost nachystaných léků.
- Dohled je možno realizovat i mimo bydliště klienta jako součást doprovodu klienta kromě doprovázení na instituce, do obchodů, veřejných služeb aj.
Kapacita služeb
Po – pá | 6:00 – 15:30 | 11 klientů v jeden okamžik |
15:30 – 22:00 | 2 klienti v jeden okamžik | |
So, ne, svátky | 6:00 – 22:00 | 1 klient v jeden okamžik |
Pracovní tým
Počet sociálních pracovníků | 2 |
Počet pečovatelů | 15 |
Financování služby
Na úhradu služby lze využít příspěvek na péči. Rádi Vám poradíme, jak si jej vyřídit.
Služba je financována z „Programu pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje k zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2024″. A z „Programu pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje pro sociální služby na území Zlínského kraje pro rok 2024 – část A“. Na financování služby se dále podílí Město Valašské Meziříčí a Dobrovolný svazek obcí Mikroregion Valašskomeziříčsko-Kelečsko.
Projekt “Inovativní formy sdílené péče ve Valašském Meziříčí”
Registrační číslo: CZ.03.02.02/00/22_014/0000413
Anotace projektu:
Projekt řeší komplexně výkon sociální služby – pečovatelské služby dle § 40 zákona č. 108/2006, o sociálních službách v organizaci Diakonie Valašské Meziříčí, která působí na území ORP Valašské Meziříčí, čímž reaguje na dlouhodobou akutní nedostatečnou kapacitu služby. Cílem projektu je rozšíření pečovatelské služby a zavedení inovativní formy sdílené péče v bytech zvláštního určení spočívající v okamžité dostupnosti kontaktu, získání poradenství a výkonu pečovatelské služby přímo v daném místě.
Projekt “Inovativní formy sdílené péče ve Valašském Meziříčí” je spolufinancován Evropskou unií.
Název dokumentu | Kategorie | Odkaz na stažení |
---|---|---|
Vstupní evaluační zpráva - licence | Inovativní formy sdílené péče ve Valašském Meziříčí | Stáhnout |