Diakonie

Osobní asistence

Osobní asistence pomáhá seniorům a dospělým lidem se zdravotním postižením nebo chronickým onemocněním, aby mohli žít svým způsobem života. Službu poskytujeme v přirozeném sociálním prostředí klientů.
  • Klient může žít ve svém přirozeném prostředí podle svých zvyklostí.
  • Klientovi pomůžeme udržet nebo rozvíjet jeho dosavadní schopnosti a dovednosti v zabezpečování základních potřeb.
  • Klientovi pomůžeme, aby mohl trávit volný čas podle svých potřeb.

Adresa služby

Vrbenská 803, 757 01 Valašské Meziříčí

Po – pá7:00 – 15:30

V uvedenou dobu je k dispozici osobně v kanceláři nebo na telefonu v terénu pracovník kompetentní k poskytování informací o službě, k jejímu sjednávání a k poskytování sociálního poradenství.

Poskytování služby klientům

Služba je poskytována klientům doma či v terénu nepřetržitě.

Služba je poskytována ve Valašském Meziříčí a jeho místních částech – Brňov, Bynina, Hrachovec, Juřinka, Lhota u Choryně, Podlesí a v následujících obcích: Branky, Choryně, Jarcová, Jasenice, Kelč, Kladeruby, Krhová, Kunovice, Lešná, Lhotka nad Bečvou, Loučka, Mikulůvka, Mštěnovice, Oznice, Perná, Police, Poličná, Podolí, Příluky, Střítež n. Bečvou, Velká Lhota, Malá Lhota, Vysoká, Zašová.

Kontakt - Zlatomíra Nedomová
Bc. Zlatomíra Nedomová sociální pracovnice osobní asistence a odlehčovací služby - terénnínedomova@diakonievm.cz+420 731 133 927
Kontakt - Iva Kunetková
Bc. Iva Kunetková vedoucí a sociální pracovnice osobní asistence a odlehčovací služby - terénníkunetkova@diakonievm.cz+420 730 190 778
Název dokumentuKategorieOdkaz na stažení
Žádost o poskytnutí osobní asistenceOsobní asistenceStáhnout
Informační letákOsobní asistenceStáhnout
Stanovení úhrad za poskytované služby_Osobní asistenceOsobní asistenceStáhnout
Stanovení úhrad za poskytované služby_Doplňkové službyChráněné bydlení JOHANNESS, Denní stacionář Dobromysl, Domov se zvláštním režimem, Hospic CITADELA, Odlehčovací služby - pobytové, Odlehčovací služby - terénní, Osobní asistence, Pečovatelská služba, Sociální služby poskytované ve zdravotnických zařízeních lůžkové péčeStáhnout
Veřejný závazek

Posláním osobní asistence je pomoci seniorům a dospělým lidem se zdravotním postižením nebo chronickým onemocněním, aby mohli žít svým způsobem života. Službu poskytujeme v přirozeném sociálním prostředí klientů.

Služba je poskytována ve Valašském Meziříčí a jeho místních částech – Brňov, Bynina, Hrachovec, Juřinka, Lhota u Choryně, Podlesí a v následujících obcích: Branky, Choryně, Jarcová, Jasenice, Kelč, Kladeruby, Krhová, Kunovice, Lešná, Lhotka nad Bečvou, Loučka, Mikulůvka, Mštěnovice, Oznice, Perná, Police, Poličná, Podolí, Příluky, Střítež n. Bečvou, Velká Lhota, Malá Lhota, Vysoká, Zašová.

  1. Klient žije ve svém přirozeném prostředí podle svých zvyklostí.
  2. Klient udržuje nebo rozvíjí své dosavadní schopnosti a dovednosti v zabezpečování základních potřeb.
  3. Klient tráví volný čas podle svých potřeb.

Cílovou skupinou jsou dospělí lidé od 18 let a senioři, kteří z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení potřebují pomoc druhého člověka.

  1. Respektujeme jedinečnost každého klienta, jeho názor a svobodnou vůli.
  2. Klient si sám určuje rozsah a způsob podpory v prostředí, které je pro něj přirozené.
  3. Přistupujeme ke všem klientům rovně a jako k partnerům, zachováváme jejich důstojnost.
  4. Podporujeme klienta v rozvoji nebo upevnění schopností, dovedností a uplatňování osobních zájmů. Podporujeme jeho komunikaci s okolím a rodinou.

Služba pomáhá klientovi se zabezpečením potřeb v těchto oblastech:

  1. Zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
    • Pracovník pomáhá klientovi s podáváním a chystáním jídla a pití.
    • Pracovník pomáhá klientovi při oblékání a svlékání oděvů, obouvání obuvi a pomáhá při použití kompresních punčoch a dalších pomůcek.
    • Pracovník pomáhá klientovi při přesunu na invalidní vozík a zpět.
    • Pracovník pomáhá klientovi při pohybu po bytě nebo domě.
  2. Osobní hygiena
    • Pracovník pomáhá klientovi s osobní hygienou ve vaně, ve sprše či na lůžku.
    • Pracovník pomáhá klientovi s péčí o ústa, dutinu ústní a zubní náhradu.
    • Pracovník pomáhá klientovi s doprovodem na toaletu, popřípadě s usedáním a vstáváním z toalety, pomáhá při použití toaletní židle nebo s výměnou inkontinenčních pomůcek.
  3. Pomoc při zajištění stravy
    • Pracovník pomáhá klientovi s chystáním jídla a pití nebo pomáhá při jednoduchém vaření dle potřeby klienta.
  4. Zajištění chodu domácnosti
    • Pracovník pomáhá klientovi s drobným úklidem a údržbou jeho domácnosti. Pokud klient potřebuje nakoupit, společně s pracovníkem dojdou do obchodu.
  5. Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
    • Pracovník pomáhá a podporuje rodinu při péči o dítě. Pracovník v průběhu osobní asistence pomáhá klientovi při péči o dítě, pomáhá při chystání jídla a pití, osobní hygieně, výměně dětských plen či inkontinentních pomůcek, ale nikdy nepřebírá rodičovské kompetence klienta. Osobní asistent se řídí pokyny klienta, nerozhoduje za něj, při poskytování úkonů péče je rodič – klient vždy přítomen.
    • V rámci sociálního začleňování může pracovník navrhnout a zprostředkovat účast na různých akcích, zprostředkovat kontakt s rodinou, se sousedy apod.
    • Pracovník pomáhá klientovi s rozvojem a upevňováním schopností v oblasti motoriky, paměti a v začleňování do společnosti.
  6. Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím.
    • Pracovník pomáhá klientovi při doprovodu do školy, školského zařízení, k lékaři, do zaměstnání, na zájmové a volnočasové aktivity, na úřady a jiné navazující sociální služby.
  7. Uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
    • Pracovník pomáhá klientovi řešit jeho situaci, např. při vyřizování úředních záležitostí a také klientovi pomáhá při komunikaci v uplatňování jeho práv a zájmů podle konkrétní situace.
    • Pracovník pomáhá klientovi v péči o zdraví a zajištění bezpečí, např. formou zprostředkování poradenství vhodného použití kompenzačních pomůcek.
    • Sociální pracovník pomáhá zájemci o péči, klientovi v rámci základního sociálního poradenství i v oblasti vyřízení sociálních dávek, pomáhá klientovi v orientaci, co se týče finančního zabezpečení a dále nabízí možnost zprostředkování využití kompenzačních a rehabilitačních pomůcek, např. poradí ohledně úpravy prostředí kde klient žije, předává kontakty na návazné sociální služby a tím se snaží ovlivnit jeho nepříznivou sociální situaci.
  8. Pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvat v přirozeném sociálním prostředí: dohled, aby osoba závislá na pomoc nezpůsobila ohrožení sobě ani svému okolí
    • Pracovník podporuje klienta, aby mohl setrvat v přirozeném bezpečném prostředí, tam, kde je zvyklý. Dohled pracovníka nezbytný k bezpečnému setrvání klienta v jeho domácnosti.
    • Pracovník  podporuje klienta v denní struktuře, pomáhá mu v orientaci v částech dne a při vykonávaní aktivit klienta, tak aby bylo zajištěno jejich bezpečné provádění. Pracovník dohlédne, zda má klient nachystanou snídani, zda užil léky, provedl osobní hygienu, má vhodné oblečení.
    • Pracovník  dohlíží, aby klient užil již rodinou nachystané léky z dávkovače, např. podá dávkovač, podá vodu na zapití, pomůže uložit dávkovač s léky na určené místo, pomáhá vypustit močový sáček.

Kapacita služby

  • 2 klienti v jeden okamžik
Financování služby

Na úhradu služby lze využít příspěvek na péči. Rádi Vám poradíme, jak si jej vyřídit.

Služba je financována z “Programu pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje k zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2024” a z „Programu pro poskytování finanční podpory z rozpočtu Zlínského kraje pro sociální služby na území Zlínského kraje pro rok 2024 – část A“. Na financování služby se dále podílí Město Valašské Meziříčí a Dobrovolný svazek obcí Mikroregion Valašskomeziříčsko-Kelečsko.